Σχέδιο Δράσης: Διαφήμιση


Ένα από τα σχέδια δράσης που πραγματοποιήθηκε πέρυσι (Σχ. Έτος 2005-06) ήταν αυτό της ΄΄Διαφήμισης΄΄. Η ομάδα είχε συγκροτηθεί περί τα μέσα του Δεκεμβρίου 2005 και αποτελούταν από 13 εκπαιδευόμενους τους: Βαρθολομαίου Βασιλική, Ζωγραφοπούλου Πολυξένη, Μπράτση Γεωργία, Γιαβάλκα Σεβαστή, Λιάπης Γιώργος, Παπαδοπούλου Χριστίνα, Χαϊδής Νίκος, Πανίκας Νίκος, Κουστουλίδης Ιωάννης, Βραγγαλίδης Κώστας, Ίντος Μαργαρίτης, Αντωνίου Βαλάντης, Γιαννάκαινας Χρήστος, ενώ συντονιζόταν από τους εκπαιδευτικούς Γιώργο Δούλαλα και Δημήτρη Καφαντάρη. Βασικός σκοπός του project ήταν η διαφήμιση του Σχολείου στην τοπική κοινωνία.


Η ομάδα συγκεντρώθηκε και αφού έγινε η γνωριμία μεταξύ των μελών της, τέθηκαν οι βασικοί στόχοι του project οι οποίοι ήταν οι εξής: ανάδειξη δεξιοτήτων των εκπαιδευομένων, καλλιέργεια ? κριτική ιδεών, γνωριμία με τα μέσα προώθησης, στάδια παραγωγής έντυπης διαφήμισης, δημιουργία αφίσας ? ενημερωτικού δίπτυχου σχολείου. Η ομάδα θεώρησε σκόπιμο, πριν προχωρήσει στη δημιουργία των τελικών προϊόντων, να συνειδητοποιήσει τους βασικούς τρόπους με τους οποίους λειτουργεί μια έντυπη κυρίως διαφήμιση. Διαπιστώσαμε τα τρία μεγάλα μέσα προώθησης, από τα οποία μας απασχόλησε μονάχα το πρώτο, τα έντυπα μέσα, αφού σ΄ αυτό ανήκει και η αφίσα ? δίπτυχο που θέλαμε να δημιουργήσουμε.

Στη συνέχεια είδαμε ειδικότερα τα επιμέρους τμήματα από τα οποία αποτελείται μια πετυχημένη διαφήμιση. 1)ο τίτλος, 2)η γλώσσα, 3)η εικόνα, 4)η τιμή, 5)η ταυτότητα της. Μετά την προπαρασκευή αυτή περάσαμε στην υλοποίηση. Δουλεύοντας με τη μέθοδο του καταιγισμού των ιδεών έδωσε ο καθένας εκπαιδευόμενος τη δική του ιδέα σχετικά με το κεντρικό θέμα της αφίσας. Ακούστηκαν πολλές ιδέες. Τελικά μετά από κάποια επεξεργασία και διορθώσεις που έγιναν, και σε συνδυασμό με την φράση που επιλέχθηκε, η τελική μορφή της αφίσας ήταν το ηλιακό σύστημα στο κέντρο του οποίου βρίσκεται το ΣΔΕ και τριγύρω υπάρχουν σε τροχιά οι πλανήτες με ονόματα εκπαιδευομένων.

Τέλος σχεδιάσαμε το διαφημιστικό δίπτυχο του σχολείου μας, όπου μπορεί να βρει κανείς πληροφορίες για το σχολείο και γενικότερα τη φιλοσοφία του.

Για την πρακτική εξάσκηση και κατανόηση της διαδικασίας που αφορά την σχεδίαση και την εκτύπωση της αφίσας οι εκπαιδευόμενοι πέρασαν κάποιες ώρες στους υπολογιστές λαμβάνοντας κάποιες βασικές γνώσεις συγκεκριμένων προγραμμάτων, ενώ πραγματοποιήθηκε και μία επίσκεψη σε τυπογραφείο όπου είχαμε την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε την εκτυπωτική διαδικασία κάποιου εντύπου.